Olie bijvullen, even kijken naar de peilstok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het betekent meestal dat je auto, op basis van het aantal gereden kilometers, toe is aan olieverversing. Raadpleeg even het instructieboekje.
12 jaar geleden
Olie+olie filter verversen/vervangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is aanbevolen olie te verversen. Je hebt het zogenaamde service-interval bereikt, dat wil zeggen dat je sinds de laatste beurt het aantal kilometers gereden hebt dat de autofabrikant daarvoor voorschrijft. Vaak is dat 20.000km, maar het kan varieren tussen 15.000 en 30.000km, afhankelijk van het model. Bestelwagens hebben vaak zelfs een langer service-interval. Houdt er rekening mee dat sommige fabrikanten verplicht stellen dat je deze beurt op tijd laat uitvoeren om de volledige garantie te behouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het signaal geeft aan dat je je olie moet controleren en bijvullen tot de streepje die je ziet op de oliestok.
evt moet je je oliefilter en de olie vervangen.
dit kan je bij een auto garage laten doen..
kost je geen honderden euro's.